دین دستور العمل زندگی است و استمرار در امر تبلیغات دینی نیز ضرورتی انکار ناپزیر است . درواقع تبلیغ و مذهب لازم و ملزوم یکدیگر هستند.تبلیغ همراه با دین ارتباطی تنگاتنگ دارد واین مقوله باید در هر زمان و شرایطی مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد . با توجه به تغیراتی که همواره در شرایط جامعه و افکار عموم ایجاد میشود استمرار و تکرار فعالیت در راستای تبلیغات دینی ضروری است در واقع فعالیت در این عرصهباید مطابق شرایط روز طراحی و اجرا شود .شیوه ارائه و بیان تبلیغات دینی توسط مبلغین و روحانیتکه میشود آنرا در یک عبارت کلی به عنوان<<سازمان تبلیغ دین>>نگریست باید با توجه به شرایط روز و مقتضیات زمان بوده و از تجهیزات و امکانات روز نیز برای فعالیت و عملکرد مطلوب و تاثیر گذار استفاده شود. تغیرات به وجود آمده در دنیای معاصر از ادله ضرورت رهیافت جدید به عرصه های نوین است . افکار اندیشه ها ئ آرمان های مخاطبان امروزی در اثر ابزارها و شیوههای نوین و پیشرفت علوم وفنون انفجتر اطلاعات و…از سادگی به خبرگی از کم اطلاعی به پر اطلاعی و از آرامش به اضطراب رسیده است. مخاطب دیروزی تبلیغ دین به افسردگی و اضطراب ناشی از شهرنشینی مبتلا نبود.دیروز مبلغ دین با جوانانی که تحت هجوم همه جانبه فرهنگی فیلم و موسیقی مبتذل واقع شده اند مواجه نبود اگر دیروز مبلغ با اندک زحمتی میتوانست میوه شیرین اقناع را بچشد امروز تغییرات به وجود آمده درزندگی انسان ها -چه مثبت و چه منفی-دستیابی به آن میوه شیرین را با سختی همراه کرده است.جایگاه دین در اندیشه انسان معاصر خداشناسی او توجه ویژه اش به حس و تجربه درفاه و سطح زندگانی انسان معاصراطلاعات و ارتباطات در زندگی او بحران های فراروی و غیره از اموری است که دست خوش تغییرات اساسی قرار گرفته و ضرورت راه یابی به عرصه های نوین را در تبلیغ دلیل مدلل و موجه می سازد.
آخرین نظرات